درختان را دوست بداریم

 

 

 

به نام خداوند جان وخرد        کزین برتر اندیشه برنگذرد

 

 

«درختان را دوست بداریم» 

 

 

 

درخت یکی از زیباترین مظاهرخلقت و جلوه ای ازتجلیات آفریدگار جهان است . درخت نهاد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی ومظهر زندگی و باعث تلطیف هوا وموجب آسایش ورفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می باشد . آیا میدانید پوشش گیاهی دراثر تبخیر و تعرق دریک محیط موجب تعدیل آب و هوا و ایجاد باران می شود و تقریبا ً3 درصد باران های کره ی زمین راجنگل ایجاد می کنند ؟

آیا میدانید وظیفه ی هرانسان آگاه و بافرهنگ این است که ازجنگل و طبیعت که میراث نیاکان ماست ،باید نگهداری و حفاظت کند؟ آیا میدانید درخت ،قلب سبززمین است آنها رانشکینیم و نسوزانیم ، پس بیایید عشق و علاقه را نسبت به درختان نشان دهیم ،بیایید دست آشتی با طبیعت راازسر بگیریم و دو و سیله بنیان کن جنگل ( تبرو اره ) را ازساحت پاک جنگل دورکنیم .بیایید فرهنگ درست استفاده کردن ازطبیعت وجنگل را به دیگران بیاموزیم و بیایید کینه و دشمنی را نسبت به درختان سایه گستر بلوط ریشه کن کنیم.

درختان سایه ی خنک و دلنواز را به ما تقدیم می کند و ما بی رحمی وخشم را نثار آنها می کنیم .آنها آسایش و آرامش را با هوای پاک به ما اهدا می کنند و ما نفرت را به آ ن ها تقدیم می کنیم .آنها  محکوم به فنا نیستند، این امکان را برایشان فراهم نکنیم .

آیا میدانید که با این تخریب و ویرانی چه مصیبت بزرگی درانتظار انسان می باشد؟

اینان به کدام سرزمین تعلّق دارند که نسبت به درختان بیگانه هستند؟ ازکدام فرهنگ سیراب گشته اند که چنین بی رحمانه به جان درختان افتاده اند؟

امید است درست بیاندیشم ،خوب عمل کنیم وآگاهانه نگهداری کنیم .

 

 

با احترام ؛

 

محمد طاهر قنبری 

 

عضو هیأت مدیره انجمن یاران سبز لرستان




برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, | 21:46 | نویسنده : بابک الوندیان ، بهارک الوندیان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.