اولین جشنواره تجلیل از برگزیدگان انجمن های محیط زیستی استان لرستان

 

 

رئیس کل دادگستری لرستان: 

 

 

نیمی از پرونده‌های دادگستری لرستان توسط شوراهای حل اختلاف حل و فصل می‌شوند  

 

 

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: نیمی از پرونده‌های دادگستری لرستان توسط شوراهای حل اختلاف حل و فصل می‌شوند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جعفر بدری ظهر امروز در جشنواره انجمن‌های محیط زیست استان لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: طبیعت بر خلاف تصوری که ما داریم یک طبیعت جاندار است و اگر به آن ظلمی کنیم حتما عواقبش را می‌بینیم.

این مسئول اضافه کرد: امروز دشمنی انسان‌ها با طبیعت باعث شده که شاهد از بین رفتن منابع و جنگل‌ها، گرمایش زمین، نابودی سفره‌های زیرزمینی آب و ... در جهان باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بشر بی‌رحمانه به جان طبیعت افتاده است، خاطرنشان کرد: به علت سودآوری صنعتی، امروز برخی از مسئولان در رابطه با محیط زیست سهل‌انگاری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: قانون محیط زیست ایران به سال‌ 1353 برمی‌گردد و در این زمینه باید تجدید نظر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه صد هزار هکتار از جنگل‌های ایران و 18 میلیون هکتار از جنگل‌های جهان از بین می‌رود که این برای انسان یک تهدید است.

بدری با اشاره به اینکه انجمن‌های مردم‌نهاد باید مورد حمایت قرار گیرند، خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه تک‌تک ملت ایران است و در این زمینه باید از تشکل‌های مردم‌نهاد استقبال کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت:‌ در بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز مردم باید پای کار آیند تا بتوانیم شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری باشیم.

بدری یادآور شد: در حال حاضر نیمی از پرونده‌های وارده به دادگستری لرستان توسط شوراهای حل اختلاف حل و فصل می‌شوند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید فعالان نهادهای مردم نهاد را حمایت کنند زیرا هر چقدر این نهادها قدرت بگیرند برای کشور سود بیشتری دارند.

وی از آیین‌نامه اجرایی نحوه طرح دعوا، پیشگیری از شکایت و اعتراض به طرح دعوا اشاره کرد و گفت: وزیر دادگستری اجرای این آیین‌نامه را به استان لرستان موکول کرده است.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: قانونی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد تصویب شده که این قانون باعث می‌شود سازمان‌های مردم نهاد موضوعات مرتبط با خود را در این زمینه پیگیری کنند که امیدواریم تا سه چهار ماه آینده این قانون اجرایی شود.

وی به بحث آمار طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بحث طلاق در جامعه به یک معضل تبدیل شده است و هر سال این معضل رو به افزایش است.

بدری افزود: 20 تا 30 درصد از ازدواج‌های کشور منجر به طلاق می‌شوند و زنان مطلقه‌ای که امروز نزد اولیای خود زندگی می‌کنند فردا که سرپرستان خود را از دست دهند در جامعه با مشکل مواجه هستند.

بدری از سازمان‌های مردم نهاد خواست در زمینه پیشگیری از طلاق وارد شوند و دستگاه‌ قضایی را در این زمینه یاری کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم از 14 تشکل مردمی در زمینه محیط زیست در لرستان تجلیل شدند.




برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 2 خرداد 1393برچسب:, | 1:10 | نویسنده : بابک الوندیان ، بهارک الوندیان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.